Możliwość otrzymania szybkiego zastrzyku gotówki to z pewnością ogromna zaleta dla wielu osób prywatnych, jak i osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Jeżeli jesteśmy w trakcie posiadania kilku kredytów w różnych bankach, mamy szansę na skorzystanie z konsolidacji kredytów bankowych. Oznacza to, że klient ma możliwość spłacenia zobowiązania w jednej, połączonej racie. W dzisiejszym artykule dowiesz się więcej na temat konsolidacji kredytów bankowych.
Kredyt gotówkowy w banku
Firmy poszukujące wsparcia finansowego mogą starać się o przyznanie kredytu gotówkowego na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Kredyt gotówkowy w banku cieszy się obecnie ogromną popularnością i jest najczęściej wybieraną opcją przez większość przedsiębiorców. Kredyt dla firm możemy uzyskać całkowicie online. Za pośrednictwem strony internetowej składamy wniosek i czekamy na decyzję kredytodawcy. Firmy mają możliwość otrzymania wysokiej kwoty gotówki na długi okres kredytowania. Podczas zaciągania pożyczki lub kredytu ważne jest zapoznanie się z kosztami. Informacje powinny być widoczne i czytelne dla użytkownika. Wnioskujący o kredyt ma możliwość skontaktowania się z konsultantem wybranej firmy pozabankowej lub banku w celu uzyskania informacji na temat wybranego produktu. Warto dopasować kredyt lub pożyczkę do swoich możliwości i potrzeb.
Na czym polega konsolidacja kredytów?
Jeżeli posiadamy w kilku bankach zaciągnięte zobowiązania, mamy możliwość skorzystania z konsolidacji kredytów. Konsolidacja polega na połączeniu wszystkich należności w jedno, dzięki czemu uzyskujemy jeden rachunek do comiesięcznej zapłaty. Opcja ta wymaga również zgody banku, co więcej również podpisania dodatkowego dokumentu. Konsolidacja może prowadzić do wydłużenia spłaty zaciągniętego kredytu. Jednak z pewnością zadłużenie stanie się mniejszym ciężarem dla osoby posiadającej kilka zobowiązań. Podczas zaciągania pożyczki lub kredytu należy pamiętać o terminowej spłacie. Unikniemy dzięki temu naliczenia dodatkowych kosztów w postaci odsetek. Jest to również istotny czynnik, jeżeli chcemy w przyszłości skorzystać ponownie z możliwości uzyskania szybkiej gotówki przez internet.
Wymagane dokumenty podczas składania wniosku o kredyt konsolidacyjny
Podczas składania wniosku o kredyt konsolidacyjny należy przygotować odpowiednie dokumenty. Z pewnością bank zweryfikuje naszą tożsamość i dane przesłane we wniosku. Osoby prywatne będą zobowiązane do przygotowania dokumentu, który będzie zawierał informację o aktualnych dochodach oraz comiesięcznych wydatkach. W przypadku firm należy przekazać dokumenty takie jak: PIT z ostatniego roku podatkowego, księgę przychodów i rozchodów, wyciąg z ROR, zaświadczenie o niezaleganiu w płatnościach w US i ZUS, dane zarejestrowanego przedsiębiorstwa, dokumenty tożsamości właścicieli firmy, oraz deklarację VAT. Niektóre instytucje finansowe mogą prosić o przekazanie innych, dodatkowych informacji, ważnych w procesie przyznania kredytu konsolidacyjnego.